Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 18:14

Хмелівський ліцей ЗЗСО ХСР

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [8]
Програмування [2]
Література, задачі, які використвоуютиься при навчанні учнів інформатиці (ОАП)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 53
Національна гаряча лінія
Національна гаряча лінія
Статистика сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Техніка вишивання лічильною гладдю

Тема уроку: Техніка вишивання лічильною гладдю

Мета уроку:

 навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань  про різні види гладі, її призначення , регіональні особливості оздоблення виробів лічильною гладдю; формувати уміння та навички розрізняти косу, пряму та качалочкову гладь за технікою виконання, вишивати лічильною гладдю;

розвивальна: сприяти розвитку художнього смаку, творчого мислення;

виховна: виховувати інтерес до мистецтва свого народу, його історії, шанобливого ставлення до традицій національної вишивки, бажання продовжити традиції; виховувати охайність і старанність  під час виконання вишивальних робіт.

Обладнання ,матеріали, наочність: зразки або фоторепродукції вишитих виробів, презентація до уроку;  інструменти та пристосування для вишивання (сантиметрова стрічка, наперсток, ножиці для обрізування кінців ниток, вишивальні голки, гольник, п’яльці) тканина для вишивання лічильними швами, нитки, інструкційні картки.

Тип уроку : Формування вмінь та навичок.

Хід уроку:

І.Організаційний момент

Перевірка наявності учнів, підготовленість  їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою учнів.

 

Вправа : «Урок починається з усмішки»

Учитель: Діти, я мабуть, не відкрию вам таємницю: дружба починається з усмішки. А ви всі  - друзі, чи не так? Усмішку можна дарувати. Я до вас усміхнулась – вам стало приємно? А тепер даруйте усмішку одне одному. А ще я , потискуючи руку, передаю вам заряд успіху на занятті, а ви передайте його по коло одне одному. Отже, сподіваймося, що успіх у наших руках!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Скільки видів швів налічує українська вишивка?

О.В.Українська вишивка налічує понад 250 видів швів.

2. Які інструменти використовуються для вишивання ?

О.В. Для вишивання використовуються такі інструменти: гола, ножиці.

3. А які пристосування використовуються для вишивання?

О.В. Для того, щоб полегшити процес вишивання використовують такі пристосування: наперсток, нитковтягач,  лінійка, сантиметрова стрічка,  п’яльця, кілочок, шпильки.

4. Навіщо використовуються п’яльця?

О.В. П’яльця використовуються для натягування тканини, щоб легше було вишивати.

5. Яке застосування має наперсток та нитковтягач:?

О.В. Наперсток захищає  середній палець правої руки від уколів та проколів голкою; а нитковтягач полегшує засиляння нитки в голку, якщо її вушко занадто коротке , не видовжене.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Дійсно понад 250 видів швів української вишивки , почесне місце посідають шви групи «Гладь».

Букети квітів розкладала

На полотні свого життя,

Їх гладдю вдало вишивала,

Так прикрашала суть буття,

Щоб кращим стало і рівнішим…

 

Життя – у вишивці,

А вишивка – життя,

На полотні найтонші, найвірніші,

Розкладені жіночі почуття…

Погодьтеся, кожна людина хоче, щоб її життя – буття її рідних стало кращим і рівнішим, і багато хто з них вміє свої прагнення  та найтонші, найвірніші почуття викласти, закодувати на вишитому полотні.

 Згодом і ви, опанувавши і оволодівши секретами вишивання, прикрашатимете полотно свого життя різними візерунками, серед яких можливо буде вишивка гладдю.

 

ІV.Повідомлення теми уроку

Головоломка

Для того, щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку нам потрібно розгадати так звану головоломку за допомогою таблиці та шифру

 

 

a

b

c

d

1

Д

Г

Н

І

2

И

А

Л

В

3

Ч

І

А

Ь

 

2c

1d

3a

2a

2c

3d

1c

2d

 

1b

2c

2b

1a

3d

 

 

(Лічильна гладь )

 А повна назва теми сьогоднішнього нашого уроку:

Техніка вишивання лічильною гладдю

 

V.Вивчення нового матеріалу

      Гладь – техніка вишивання прямими або косими стібками , які повністю або частково заповнюють площину узору.

     Лічильна або точна гладь – це одна із найдавніших технік виконання. Вона належить до групи поверхнево-нашивних рахункових технік вишивання. Назва поверхнево-нашивні  рахункові пояснює їх спосіб виконання, тобто вишивання на поверхні тканини , рахуючи нитки.

     Характерною особливістю її є те, , що виконують її накладанням паралельних стібків, віддалених один від одного на одну нитку. Під час вишивання з обох боків тканини утворюється однаковий малюнок.  Залежно від напрямку покладених стібків м розрізняють такі види лічильної гладі:  пряму, косу, качалочкову.

    

    Пряма гладь  - стібки виконують паралельно до ниток тканини – основи або  піткання. Кожен стібок прокладають через одну нитку тканини. В узорах пряму гладь поєднують з іншими лічильними швами. Ця техніка зустрічається майже у всіх регіонах України. Однак у кожному з них зберігаються специфічні особливості кольорового рішення, побудови композиції та способу виконання.  Стібки кладуть вздовж ниток тканини по вертикалі або горизонталі.

 

     Коса гладь  - дістала таку назву завдяки способу виконання. Стібки косої гладі вишивають під кутом 45 градусів до ниток основи та піткання. . Як коса так і пряма гладь має однаковий малюнок з обох боків і поєднується переважно з  лічильними швами. Використовується для оздоблення чоловічих сорочок, жіночих блуз,  дитячого одягу та побутових речей.

 

     Качалочкова гладь – це такий шов гладі, у якому кожен стібок виконується через одну нитку тканини паралельно до попереднього й охоплює однакову кількість ниток тканини. Стібки цієї гладі вишивають тільки вертикально – знизу вверх або зверху вниз , їхні розміри залежать від характеру узору, товщини ниток тканини.

     Узори вишивають яскравими, контрастними  кольорами: червоним, синім, зеленим, жовтим, чорним та ін.  З різнокольорових качалочок утворюють різнокольорові композиції.

 

Стратегія «Знайди помилку»

Учням пропонується знайти неправильне твердження.

  • Пряма гладь – двостороння, лічильна.
  • Коса гладь – одностороння, вільна.
  • Стібки косої гладі кладуть під кутом 90 градусів до ниток основи.
  • Стібки гладі покладені впритул один до одного.
  • Стібки гладі кладуть через дві нитки тканини.
  • Лічильну гладь використовують для вишивання рослинного орнаменту
  •  

 VI. Практична робота №1: «Вправи на вишивання прямою, косою, качалочковою гладдю»

Діти об’єднуються у три групи і отримують завдання за інструкційними картками.

 І група – виконання техніки «пряма гладь»;

ІІ група – виконання техніки «коса гладь»;

ІІІ група – виконання техніки «качалочкова гладь».

Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами.

Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання  завдань практичної роботи.

 

Гра «Закінчи речення »

  • Під час вишивання  світло повинне падати на вишивку …(Ліворуч);
  • Перед роботою слід …(вимити руки) та одягнути спецодяг;
  • Сидіти рівно, ноги поставити на … (підлогу);
  • Через кожні 15 хвилин відпочити… (3 хвилини);
  • Голки з ниткою зберігати… (в гольнику);
  • Ножиці передавати … (лезами до себе).

 

Виконання практичної роботи за інструкційними картками.

(Додаток 1,2,3.)

 

VIІ.Рефлексія

Сьогодні я на уроці дізнався …

Найскладнішим для мене було…

Найбільше мені сподобалось…

Раніше я не вміла, а тепер вмію…

Це мені знадобиться…

 

VIІІ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденники

 

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати записи конспекту, закінчити роботу над практичним завданням, принести інструменти та матеріали для вишивання

 

 Х. Прибирання робочого місця

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: SCHVP (11.11.2014)
Переглядів: 3038 | Теги: Трудове навчання, Трудове, Хмелів, 6 клас трудове | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода у Хмелові

Пошук
Форма входу
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz