Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 18.04.2024, 09:54

Хмелівський ліцей ЗЗСО ХСР

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [26]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 53
Національна гаряча лінія
Національна гаряча лінія
Статистика сайту

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Чарівна скринька діда Грамотія
[ Викачати з сервера (79.5 Kb) ] 09.02.2017, 12:13

   Мета:

Мовленнєвий розвиток: закріплювати  вміння  виділяти  перший  звук  у  словах;  розрізняти  м’які та тверді  приголосні  звуки;  закріпити знання про

особливості голосних і приголосних звуків;  продовжувати  вчити  виконувати  звуковий  аналіз слів різної  звукової  структури, визначати  кількість  складів у  слові; вчити  складати  речення із заданим   графічними  схемами ,формувати  початкові вміння  читати  склади.

Пізнавальний розвиток : виховувати самостійність, допитливість, бажання досягати  заданої  мети.

Соціально-моральний розвиток: формувати у дітей складники життєвої компетентності :

-  ціннісне ставлення до природи;

-  віру у власні можливості;

-  базові якості особистості – самостійність, людяність, працелюбність

Емоційно-ціннісний розвиток: викликати у дітей позитивні емоції від заняття вцілому.

Фізичний розвиток : розвивати дрібну моторику рук та зниження психоемоційного  напруження.

Художньо – естетичний розвиток:  розвивати художні здібності дітей , естетичний смак.

Креативний розвиток :  розвивати у дітей фонемний слух, уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну  моторику пальців рук.

 Матеріал:

схема для  звукового  аналізу,  площинні  зображення  ключів, посилка, скриня, лист  від  Діда  Грамотія,  зошит, ручка, олівці,  графічні схеми для складання розповіді.

Хід заняття :

Психогімнастика «Квітка»

Діти, уявіть собі, що наступило літо, розцвіло безліч квітів на лузі, у лісі, в квітнику. Вони такі гарні, яскраві, різнобарвні! Хочете бути гарною квіткою на лузі? Якою  квіткою хоче бути Надя, Саша, Троянка? ..

Сонечко ще не зійшло, квіточки сплять. Очки у них закриті, дихають глибоко, рівно, спокійно.

Але ось: «Дзинь», - виглянув перший промінчик сонечка. Погладив по голівці квіточку - Ваню, квіточку-Альону ... (Гладить).

Квіточки відкрили спочатку одне око, потім друге, подивилися очима вниз, вліво, вправо, вгору. Зажмурилися від яскравого сонечка.

Відкрили очі широко і посміхнулися.

Як раді квіточки сонечку!

Задзвеніли дзвіночки: «Дінь-дінь-дінь».

Їм відповіли ромашки: «Тік-так, тік-так» ...

 Стали квіточки вмиватися росою: щічки, вічка, плічка, спинку.

Ось які чисті і свіжі!

Подивилися один на одного і всі разом сказали: «Здрастуй, день»

Вихователь: Діти! До нас прийшла посилка! Написано: "Від Діда Грамотія з країни АБВГДейки"! Давайте її розкриємо і дізнаємося, що там усередині.

(Діти і вихователь розкривають посилку, дістають звідти скриню і лист)

Вихователь: Скринька-то не проста!  Вона замкнута великим замком. Давайте прочитаємо лист:

"Дорогі діти!

Пише вам Дід Грамотій з країни АБВГДейки! До мене дійшли відомості, що ви дуже допитливі діти і любите займатися. Я прислав для вас подарунок в скриньці. Але скринька чарівна, замкнута  замком.  Знайти ключі нескладно, треба лише вгадати, де вони лежать. Мої чарівні помічники заховали ключі у вас в групі. Відгадайте мої загадки і дізнаєтеся, де шукати ключі. Прикладете ключі до замка і скринька відкриється! Правда, є ще один секрет! Але про це ви дізнаєтеся пізніше. Бажаю успіху!

                                                                                            Дід Грамотій. "

Вихователь: Ось це так! Ну, що, цікаво дізнатися, що знаходиться в скриньці? Шукатимемо ключі?

(Відповіді дітей)

Вихователь: А ось і загадки тут в листі. Шукаємо перший ключ. Він знаходиться там, про що йде мова в загадці:

Є в кімнаті портрет

У всьому на вас схожий.

Засмійтеся - і у відповідь

Він засміється теж.

 

Діти: Це дзеркало! Потрібно шукати там, де дзеркало!

(Вихователь виймає ключ з-за дзеркала)

Вихователь: А ключ-то непростий! На нім завдання. Ось про який секрет говорилося в листі Діда Грамотія! Впораємося з цим завданням -  один замок відкриємо!

Завдання №1.

Вихователь: Помічники Діда Грамотія принесли для вас картку із зображенням квітки. Що це за квітка?

Діти: Мак

Вихователь: Давайте полічимо, скільки звуків в слові Мак. Який перший  звук?

Діти: м-м-м.

Вихователь: Звук М. Давайте спробуємо проспівати цей звук. М-м-м. Виходить? А що нам заважає?

Діти: Губи

Вихователь: Якщо ми не можемо його проспівати, то це який звук?

Діти: Приголосний

 Вихователь: Правильно! Який другий звук в слові Мак?

Діти: М-аааа-к! Звук А

Вихователь: Давайте спробуємо проспівати цей звук.

Діти: А-а-а.

Вихователь: Звук А можна проспівати, йому нічого не заважає. Який це звук?

Діти: Голосний.

Вихователь з дітьми пробують проспівати третій звук і визначають, що він не співається, а значить він приголосний.

Вихователь: Поки ми слова шукали, 

                       Нас картки з фішками чекали. 

                       Що зображено – назвіть 

                       Та моделі слів складіть.

            Діти складають модель слова мак (  - о -)

Вихователь: Молодці, впоралися із завданням. Ось вам і перший ключ!

(Вихователь "вставляє" ключ в перший замок)

Вихователь: Слухайте наступну підказку, де шукати ключ:

Не кущ, а з листочками

Не людина, а розмовляє

Не сорочка, а зшита.

 

Діти: Книга! Ключ шукатимемо там, де у нас в групі книги!

(Знаходять другий ключ, виконують друге завдання./

Завдання №2.

Вихователь: А завдання таке: пограти  в гру " Підкажи останній звук". Дід Грамотій дуже любить розповіді. Одного дня він почав згадувати їх, але забув закінчення  слів. Давайте допоможемо Дідусеві!   

Мета: учити впізнавати слова, у яких бракує останнього звука.  

*   У нашому лісі живуть:     Вов…  к  Зає…  ць   Каба…  н  

*   У нашому лісі ростуть    дерева:    Кле…н      Ду… б   Берез… а   

*   На нашому городі  к  ростуть:  Цибул… я  Огіро…  к  Помідо..  р 

((Після закінчення виконання завдання діти "вставляють" в скриньку другий ключ)

 

Вихователь: Ще чого одна загадка від Діда Грамотія :

Є великий, є малий,

 З вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

 У собі людей  катає. (автомобіль)

 (Діти дістають ключ, він знаходиться біля автомобілів)

Завдання №3.

Вихователь: Ось і третє завдання з третім ключем: це розповідь.

"Зіна любила стрибати через мотузочок. Попросила вона у мами мотузочок, і побігла з ним на галявинку. Подивилася кругом - немає її подружок! Зіна почала голосно звати подруг: Ма - ша!, Ма - ри  - на!, Та - ня!, На - та - ша!, Ва - ля!. Подружки почули, прибігли і почали весело грати".

Питання до дітей:

1)    Як дівчинка гукала своїх подруг? Чи називала вона ціле слово, або вимовляла його по частинах?

2)    Чому дівчинка саме так гукала своїх подруг? (відповідь: так краще чути)

Ми з вами знаємо, що усі слова можна розділити на склади, і ми з вами зараз спробуємо полічити, скільки складів в іменах дівчаток.

(Діти ділять імена на склади за допомогою двох прийомів: за допомогою руки, підставленої до підборіддя і за допомогою хлопків).

Вихователь: Молодці, впоралися з третім завданням. Ось, тримаєте ключик! У нас вже три ключі  відкрито! Важко? Втомилися? Ви дуже старалися! Давайте тепер відпочинемо. Згадайте, а хто і в якій казці теж шукав ключик, тільки не простий, а золотий?

Діти: Буратино! У казці "Золотий ключик".

  Фізхвилинка «Буратино»:

Буратино потягнувся,           Руки  в сторони розвів

Раз - нагнувся,                       Ключик так і не знайшов.

Два - нагнувся,                      А щоб ключик нам дістати

Три – нагнувся                       Треба  на носочки стати.

(Діти  виконують рухи)

Вихователь: Ну, а щоб нам знайти четвертий  ключик, відгадаємо ще одну загадку:

Пише він, коли диктують

Він і креслить, і малює, -

А сьогодні вечорком

Він розфарбує наш альбом.

Діти: Це олівець! Потрібно шукати ключ там, де у нас лежать олівці!

Завдання №4.

Вихователь: Правильно! І наступне завдання вам потрібно виконати з олівцем і аркушем. Дідові Грамотієві сподобалась мак, давайте його розфарбуємо.  (Діти розмальовують квітку  ). Молодці .  А закінчимо ми нашу роботу у другій половині дня.

(Діти справляються із завданням, "відкривають" ключем четвертий замок).

Вихователь: А п'ятий ключ шукатимемо ось де:

Межі дерев'яні, а поля скляні. (Вікна)

 (Діти відгадують:   Знаходять ключ на вікні.)

Завдання №5.

Вихователь:  Ось він, ключик, а на нім наступне завдання - гра!

Я називатиму слова, а  ви мені скажіть які з них відповідають на запитання хто?. Що?.

1)    Хто   літає? (Літак, птах, повітряна куля, метелик, муха, пушинка, листя жовте з дерев.)

2)     Що плаває? (Корабель, дошка, людина, собака, качка.)

Чистомовка  

 Ло-ло-ло — я люблю своє село.

Ічка-ічка-ічка — протікає в ньому річка.

Си-си-си — є зелені в нас ліси.

Бе-бе-бе — є і небо голубе.

Хи-хи-хи — ми маленькі дітлахи.

Емо-емо-емо — ми природу збережемо.

(Діти виконують завдання, отримують п'ятий ключ, "відкривають"  ).

Вихователь: Слухайте наступну підказку, де шукати ключ:

Замість справжньої дитини                                                                                                                   Є у кожної дівчини.                                                                                                                                                                  Її пестять, одягають,                                                                                                                                       Спати ввечері вкладають.                                                                                                                   І годують її смачно –                                                                                                                                                Дуже мамі вона вдячна! (Лялька)

Завдання №6.

Вихователь : Молодці! Наступне завдання вам потрібно виконати: назвати букви і прочитати  склади.

(Діти справляються із завданням, "відкривають" ключем шостий замок).

Вихователь: Ось і останній ключ нам залишилося знайти. Ну, а де його шукати, постарайтеся вгадати:

Б'ють його, а він не плаче

Тільки вище, вище скаче!

Діти: Це м'яч!   (Знаходять ключ)

Завдання №7.

Вихователь: Слухайте останнє, сьоме завдання! Це гра "Склади розповідь за малюнками".

Давейте ми з вами спочатку уважно подивимось ось на цей малюнок. Що ви туту бачите? А тепер давайте з вами складемо свою розповіль ось за цими малюнками.

Після виконання завдання діти отримують сьомий  ключ, "вставляють" в замок. Скринька відкривається.

Вихователь: Діти, подивіться, що тут лежить!

Діти: Це Печиво! Воно у формі букв!

Вихователь: Можна і пограти з буквами, можна і чай з печивом попити! Спасибі Діду Грамотію!

      Діти, скажіть, вам сподобалося сьогодні виконувати завдання Діда Грамотія? Що найбільше сподобалося? З виконанням якого завдання у вас виникли труднощі?

Ви усі молодці! З вашою допомогою можна відкривати будь-які замки! А тепер пропоную усім пригоститися чарівним печивом!

Категорія: Мої файли | Додав: SCHVP | Теги: ДНЗ, Хмелівський нвк
Переглядів: 901 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода у Хмелові

Пошук
Форма входу
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz