Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 05.05.2024, 00:48

Хмелівський ліцей ЗЗСО ХСР

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 53
Національна гаряча лінія
Національна гаряча лінія
Статистика сайту

Сторінка психолога

«Прогулянка в ліс»

Конспект занять шкільного психолога для молодшої групи
 

Мета:

1. Створення позитивного емоційного настрою в групі.

2. Розвиток уміння діяти відповідно до правил гри.

3. Розвиток координації рухів, загальної та дрібної моторики, орієнтування у власному тілі.

4. Розвиток зорового сприйняття (кольору, форми, розміру предметів).

5. Розвиток уваги, мовлення та уяви.

Матеріали:

- іграшки сонечок,

- малюнки сонечок,

- кошик з фруктами,

- фарби чорна і червона.

 

Хід заняття:

Психолог - привітання.

Психолог - Діти, сьогодні нас чекає багато пригод, знайомства з новими героями. Але з початку нам потрібно відправиться в казковий ліс.

Діти йдуть по рифленим доріжках, стрибають на м'ячах, переступають через купини. Все це відбувається під музику.

Психолог - Подивіться, хто там стоїть на стежці?

Діти - Це зайчик!

Психолог - А що наш любить їсти зайчик?

Діти відповідають.

Психолог - Наш зайчик якийсь сумний. У нашого заиньки сталася біда, він ніс кошик своїм діткам і розсипав її. Подивіться скільки на галявині овочів лежить. Огірок, якого кольору? А помідор? А капуста? Подивіться, помідор якої форми? Діти дивляться на овочі і називають їх. Давайте нашого Зайчика допоможемо і зберемо в його кошик тільки морквину.

Звучить ритмічна музика і діти починають збирати моркву в кошик.

Психолог - Молодці, ви справжні помічники!

Психолог - Хлопці, давайте підемо далі, подивимося що нас чекає далі.

Раптом з-за кущів з'являється Ведмідь.

Психолог - Подивіться, це ж мишко. Який він великий, коричневий, який він м'який, з довгими кігтями. А де у мишка вушка? А у діток? А де у мишка ніжки ? А у вас? А очі? А ротик? А носик?

Діти розглядають ведмедя.

Психолог - дітки, а наш Ведмедик хоче щось сказати. Психолог підносить ведмедика до свого вуха і передає слова ведмедики дітям. Він просить, щоб ми з ним пограли.

Він пропонує пограти з ним у гру «піжмурки», але не звичайні, а ведмежі.

Коли він скаже оченята, ви закриваєте очі, коли він скаже носик, ви закриваєте носик, коли він скаже ротик, ви закриваєте ротик. Домовилися?

Психолог - всі великі молодці, але нашому мишка ви так сподобалися, що він не хоче вас відпускати і запропонував з ним зіграти ще в одну гру. Називається вона «Швидкий ведмедик».

Світить сонечко, мишко спить, всі дітки гуляють по галявині.

Раптом сонечко пішло, мишко прокидається і хоче зловити дітлахів. Діти тікають в обійми до своїх вихователів. Гра триває 2 - 3 рази.

Психолог- ведмедик хоче розповісти свою улюблене вірш , а ми спробуємо запам'ятати і придумати руху.

Ведмедик клишоногий по лісі йде Рухаються з боку в бік

Шишки збирає, пісеньки співає Нахили в низ

Раптом, одна з шишок Мишка прямо в лоб Долонею торкаємося до чола

Розсердився ведмедик, і ногою топ Тупотимо

Психолог - хлопці, які ви всі великі молодці!!!

Психолог - (бере ведмедика в руки) Мишко приніс нам сьогодні малюнки. Подивіться, що тут намальовано?

Психолог- правильно полянка! Але от біда, на нашій галявині немає трави. Давайте намалюємо нашій галявині гарну зелену травичку.

Психолог - Молодці хлопці! Ну а тепер підемо далі ті.

Діти йдуть по тактильним доріжках під музику.

Психолог- дивіться, яка гарна білочка. Хлопці, який у неї пухнастий хвіст.

Якого вона кольору? А що вона любить їсти?

Наша білочка дуже любить грати. І з нами вона теж дуже хоче пограти.

Психолог виставляє перед дітьми парні іграшки, що розрізняються за величиною і каже:

Психолог - Хлопці, білочки захотілося пограти з вашими іграшками. Допоможіть їй вибрати маленькі іграшки.

Психолог - молодці, але, на жаль, наша подорож добігла кінця і нам пора повертатися в дитячий сад.

Діти йдуть під віршик

Прямо по доріжці - топ-топ-топ!

Ми сьогодні пограли

Топ-топ-топ-топ

Багато нового дізналися

Хлоп-хлоп-хлоп-хлоп (в одну сторону)

 

Всі на славу потрудилися

Топ-топ-топ-топ

І трохи повеселилися

Хлоп-хлоп-хлоп-хлоп (іншу)

 

Було весело нам з вами!

Друзі, Дякую!!! До побачення (махаємо!!!)

Психолог запитує сподобалося дітям у казковому лісі? Що найбільше їм запам'яталося?

«Я буду успішним»

Корекційно-розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку

 

Мета: Розвиток психічних процесів (пам’яті, уваги); підвищення самооцінки; розвиток дрібної моторики руки.
Завдання:
1. Розвивати у дошкільнят упевненість у собі, у своїх можливостях.
2. Розвивати вміння слухати свого співрозмовника і поважати його думку.
3. Розвивати довільну увагу; вміння користуватися допоміжними засобами.
4. Формувати довільну пам'ять.


Хід заняття


1. Привітання.

Мета: Створення психологічного комфорту в дітей.
Діти, я дуже рада Вас бачити на своєму занятті. Ви знаєте, що при зустрічі всі вітаються
Заплющіть очі. Я доторкнуся до того, хто сидить справа від мене, він прийме моє вітання і передасть своєму товаришу. Так вітання пройде через всіх Вас і знову повернеться до мене.
2. Гра«Вчимося хвалити себе».
Мета: Підвищувати самооцінку, долати замкненість, пасивність. Виховувати позитивне ставлення до себе.
Психолог розпочинає гру, говорячи про себе добрі слова. Потім звертається до дитини, яка сидить поруч і говорить: «А тепер ти скажи про себе щось хороше.» Так далі.
3. Гра-інсценівка«Пальці лягають спати».
Мета: Розвивати дрібну моторику руки.
(Почергове загинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша.)
Цей пальчик хоче спати,
Цей у ліжечко лягати,
Цей пальчик позіхнув,
Цей пальчик вже заснув.
Тихіше, пальчику, не шуми,
Братиків не розбуди.
Встали пальчики, ура!
У садочок йти пора!
4. Вправа«Коректурна проба».
Мета: Розвивати стійкість та переключення уваги.
Обладнання: бланк із зображенням п’яти фігур (квадрат, коло, хрест, трикутник, ромб), олівець.
Дано 1 ряд із 10-ти фігур. Вгорі на бланку подано зразок з умовними позначками. Діти мають роздивитися зразок, назвати фігури та умовні позначки в них. Малювати за зразком.
5. Вправа«Правда чи ні?»
Мета: Розвиток психічних процесів, підняття настрою.
Інструкція: «Я буду читати цікаві вірші, ви будете уважно слухати правдиві вони чи ні. Якщо вони неправдиві – плескатимете 2 рази у долоні».
Снігом поле замело,
Красне літечко прийшло.
Кіт весь вечір міцно спав,
Вдень на хмарку він літав.
В березні розтанув сніг,
Це весна скликає всіх!
Півень по двору іде,
Цуценят своїх веде.
Довгий хобот має слон,
Це у нього мікрофон.
6. Вправа«Тренування пам’яті»
Мета: Тренування короткочасної зорової пам’яті.
Обладнання: 2 малюнки із зображенням від 4 до 6 знайомих предметів.
Діти мають роздивитися та назвати предмети на малюнку 1 і їх запам’ятати; на малюнку 2 зафарбувати ті предмети, яких не було на малюнку 1.
7. Психогімнастична вправа«Хто це?»
Мета: Розвиток уваги, закріплення позитивного настрою наприкінці заняття.
Діти стоять у колі. В центрі дитина із зав’язаними очима. Інші йдуть по колу, промовляючи: «Відгадай, відгадай, хто гукнув тебе впізнай?». Діти зупиняються, хтось із них звертається до гравця у колі: «Відгадай моє ім’я » . Якщо ім’я вгадане, діти міняються місцями і гра триває.
8. Прощання «Посмішка по колу».
Після виконання всіх вправ діти беруться за руки і «передають» усмішку по колу. Кожна дитина повертається до свого товариша праворуч і посміхається.
Зворотній зв'язок:
Чи сподобалося заняття, що сподобалося виконувати?
Психолог дякує за роботу на занятті, хвалить кожного учасника.

Соціальна компетентність.

Розвивальне заняття для середньої групи.

 

Мета: створення позитивного психологічно­го клімату; навчання дітей розуміння власного  настрою; розвиток почуття колективізму. Встановлювати дружні довірливі емоційні контакти між дорослим та дітьми.  Формувати вміння вільно висловлювати власні думки, розвивати почуття власної гідності, самоповаги, прийняття себе та  усвідомлення свого «Я».

1. Ритуал привітання.

Сьогодні до нас прийшло дуже багато гостей давайте з ними привітаємось віршиком

Зазеленіє навіть пень

Коли почує - Добрий день!

2. Установка на роботу

- Отже, у вас в усіх гарний настрій, ви добрі, ви розумні, ви красиві, ви сміливі, і у нас на занятті буде все добре….

3. Вправа «Давайте привітаємося з Другом»

   Це привітання незвичне, якщо вітаючисьз друзями потрібно лагідно та весело, давайте спробуємо.  

        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

         Та йому ви посміхніться.

         Другу ви ім’я назвіть,

         Руку дружби протягніть.

    Від ласкавих імен стало тепло як від сонечка. Давайте ми всі спробуємо перетворитися на сонечко й зігріти одне одного поглядом, промінчиками, посмішкою.

4. Вправа «Покажи настрій»

- Діти, як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій?   Так,  він чудовий.

- А який ще буває настрій?  (веселий, радісний, сумний, злий…..)

- Як ви можете дізнаєтеся, який настрій у людей, що вас оточують?

 (за виразом обличчя )

- Не розумію, як дивлячись на обличчя можна сказати про настрій?

Зараз ви можете показати, як змінюється вираз обличчя, покажемо:  

Коли нам сумно - ми робимо так.

Коли ми здивовані - робимо ось так.

Коли ми налякані –ми ось такі.

Коли ми сердимося – ми вже інші.

А коли ми радіємо – то так.

Дякую що показали і розповіли мені про настрій.

Чи приємно вам, коли до вас посміхаються?. Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити — з веселою, привітною, чи з сердитою та сумною?!!! Я вам відкрию одне правило:  наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був хороший настрій, думай про хороше!

Я бачу що у всіх радісний чудовий, веселий, настрій і хочу запросити вас у далеку подорож до півночі.

5. Послухайте історію  яка сталася з ведмедиком  Умкою.

    На далекій півночі серед великих снігів є крижана печера. У ній живе маленьке   ведмежа Умка.

   Це особ­ливе ведмежа — воно вміє думати. Умка дуже любить навчатися! Але найцікавіше — це його думки, які бу­вають різними.  Інколи вони схожі на святковий феєрверк—яскраві, швидкі, виблискують, гра­ють, літають. Для Умки світ навкруги здається таким різнобарвним! У його голові з'являються прекрасні ідеї—тоді у нього і настрій чудовий. Ведмежатко мріє, щоб ці хвилини ніколи не за­кінчувалися.

    Але не завжди думки схожі на феєрверк. Інколи вони, як океан, спокійні та тихі, світлі, як відображення в чистій і прозорій воді. Коли думки такі, він відчуває себе впевнено й добре. Ведмежа мріє, щоб так було завжди, щоб душев­ний спокій ніколи його не покидав.

     Та часом Умка почувається дуже погано, навіть бридко. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й понуре. Тоді його думки схожі на каламутну воду в негоду. Умка нази­ває їх гидкими. У такі хвилини ведмежатко хоче якомога швидше позбутися неприємного стану. Йому хочеться якнайшвидше відчути себе знову щасливим. Але що для цього робити, він не знає. Тому сидить і чекає, чекає, чекає…..?. 

Сюрпризний момент (три склянки з водою)

- Коли Умкі добре, йому все вдається, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його настрій схожий на чисту воду, і думки у нього ясні та чисті (показую склянку з чистою водою).

 - Коли йому на думку спадають чудові ідеї, настрій буває прекрасним, радісним, думки стають схожими на салют: вони блищать, переливаються, як вода у цій склянці (кидаю у другу склянку блискітки й розмішує їх паличкою).

     Та буває, що йому погано, думки сумні й неприємні. Тоді вони схожі на темну, каламутну воду (кидаю шматочок глини у третю склянку).

6.  Давайте Умці зробимо подарунок подаруємо йому посмішку (діти дарують свою посмішку Умці.). Щоб підняти його настрій, бо зараз він дуже сумний.

- Щось не дуже розвеселився Умко, давайте розкажемо йому, що можна робити коли тобі весело. Що треба робити, щоб  покращити  настрій? (гра «Веселий колобочок» - колобок передається по колу, кожен проговорює, що можна робити коли йому весело:  можна: робити добрі справи, дарувати подарунки, погратися з котиком, подивитися по телевізору веселий мультик, погратися в улюблену гру, заспівати веселу пісеньку, послухати приємну музику.)

- І знову не розвеселили ми Умки, а давайте спробуємо ще раз і подаруємо йому нашу веселу гру (ці звірята живуть на півночі разом з Умкою. І вони дуже  цікаві « Пінгвінчики гріються»).

- Нарешті ми змогли розвеселити тебе Умко. Добре раз ти вже веселий як ми то залишайся з нсми.

7. Вправа "Подарунок Акварельки”.

Дітки сьогодні до нас у садочок приходив листоноша і приніс нам листа і бандероль. Зараз ми з вами прочитаємо, від кого ж нам прийшов лист. А лист особисто вам, - діткам  середньої групи.

Ну що, хочете подивитися подарунок Акварельки? Це ж картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. А ви? Мені здається Акварелька дещо недомалював.. Дітки,  може ви зрозумієте, що тут намальовано? Як ви думаєте що це?

(діти розглядають картину і знаходять неточності)

Ви знаєте, разом з цією картиною був ось такий гарний конверт. Подивимось, що в середині.(відкривають конверт, роздивляються)

Ой це мабуть Акварелька подарував нам ці квіточки, щоб підняти нам настрій, але знову  забув домалювати малюнки. Вони не мають виразу. Давайте ми їм домалюємо обличчя: веселі. Здивовані чи можливо сумні.

А щоб краще виконати завдання, спочатку розімнемо наші пальчики.

8.  Пальчикова гімнастика.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку -

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі.

По всіх пальчиках походило,

З мізинчика полетіло

Сідайте, будь ласка, на стільчики за столи.

9. Малюнок «Квітка настрою»

Мета: розвивати вміння висловлювати свої почуття.

Кожен настрій має свій колір, наприклад, радість — це жовтий, оранжевий, червоний кольори, спокій — це зелений, сум — коричневий, чорний, темно-синій. Потім кожній дитині пропонується вибрати того  кольору, який відповідає її настрою. Після цього дітки фломастером домальовують вираз обличчя на утворюється «квітка настрою» дітей.

Звертається увага  на «пелюсточки», що мають темні кольори, запитати у дітей, чому в них такий настрій.

10. Аналіз виконаних робіт.

Дітки, пропоную, всі ваші малюночки зібрати і подарувати сьогоднішньому гостеві Умці. Я думаю, коли він побачить ваші малюнки, дуже зрадіє. Ви згодні?

_ Шановний Умко, ми тебе розвеселили, діти в нас веселі, радісні, багато вміють робити приємного і ніколи не сумують, навіть коли їх ображають. Хочеш і тебе навчимо. Для цього  у нас є чарівна вправа «Поза витриманої людини». Потрібно щонайміцніше обхопити  руками лікті і міцно-міцно затиснути. Ось так і заспокоїтися.

11. Сюрпризний момент.

Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Я  хочу  теж подарувати вам ось такі "усміхнені кульки ”. Вони будуть завжди дарувати вам гарний настрій та впевненість. Адже коли у людини гарний настрій вона легко зможе долати будь – які перешкоди. Будьте завжди радісними і добрими і своє добро даруйте своїм рідним і друзям. Адже  посмішка робить дива. Якщо ти будеш привітним, усміхненим, тоді матимеш багато друзів та знайомих, які виявлятимуть бажання з тобою розмовляти, гратись.

Але у нас є ще 3 чарівні кульки, які вміють літати далеко-далеко. От я і подумала, чому б Акварельці не відправити ваші малюночки, ручки які вималювали, з їх допомогою.

А ще я точно заню, що коли сонечко побачить ваші ручки різнокольорові в небі, то посміхнеться і буде ще дужче гріти нас і весна прийде враз.

 12.  Ритуал прощання.  Вправа "Усім, усім, допобачення”.

Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»

Заняття «Давайте познайомимося!»

Конспект заняття психолога з дітьми 4-6 років у період адаптації до ДНЗ


 

Завдання: сприяти створенню сприятливої емоційної атмосфери в групі, прийняття дітьми один одного, формування почуття цінності інших і самоцінності, розвиток вербальних і невербальних засобів спілкування. 

Хід заняття
1. Ритуал вітання 
Мета: створення позитивного настрою в групі; розвивати вміння використовувати в спілкуванні один з одним ласкаві слова, збереження доброзичливого ставлення дітей один до одного протягом всього дня.
Психолог: Доброго ранку, хлопці. Я рада вас бачити Давайте всі разом візьмемося за руки, станемо в коло і заспіваємо :
«Ранок починається, разом ми зустрічаємося. 
Ми один одному раді.
(Ім'я дитини) тут і ....тут....тут...тут...тут. 
Все тут!
Давайте порадіємо сонця і птахів (діти піднімають руки вгору)
А також порадіємо усміхненим особам (посміхаються один одному)
І всім, хто живе на цій планеті (розводять руками)
«Доброго ранку!» скажемо всі разом. (беруться за руки)

2. Гра «Міняються місцями ті, хто...»
Мета: зняти емоційне напруження, формування почуття цінності інших і самоцінності, згуртування групи.
Психолог: «Давайте з вами зіграємо в цікаву гру. Я буду називати дії людей, їх інтереси, а ви повинні уважно слухати і якщо це підходить для вас, то ви встаєте і змінюєтеся місцями з тим, хто... 
- любить бігати
- радіє гарній погоді 
- має молодшу сестру і т.д. 
(Це вправі можна проводити з дітьми на кожному занятті, змінюючи або повторюючи питання. Аналіз вправи-після відповідей у дітей запитують, хто ж з них має молодшу сестру, а хто любить бігати і т.д., хто був уважний, а хто відкрився з нової сторони).
3. Гра «Ходимо колом»
Діти, взявшись за руки, утворюють коло. Ведучий стає всередині кола. Повільно рухаючись вправо або вліво по колу, грають співають пісеньку, в якій згадується ім'я ведучого:
Ходимо колом один за одним.
Гей, хлопці, не позіхати!
Все, що ім'я дитини нам покаже.
Будемо дружно повторювати!
Коло зупиняється, і ведучий показує якісь руху(стрибає як жаба, приймає смішну позу...)Всі хлопці повинні в точності повторювати його руху. Після цього ведучий підходить до кого-небудь з дітей в колі і кланяється. Той, кому вклонилися, стає ведучим.
4. Гра «Це я. Дізнайся мене!»
Мета: розвиток уміння співчувати, співпереживати іншій людині, тактильного сприйняття.
Психолог пропонує дітям сісти як зручно їм: «Зараз той, хто перший захоче, відійде, сяде і повернеться спиною до решти. Всі інші по черзі повинні підійти, ласкаво погладити його по плечу зі словами привітання. Потрібно впізнати того, хто доторкається, і назвати його ім'я».
5. Ігрова вправа «Створення дива»
Мета: згуртування групи, розвиток уміння надавати позитивні знаки уваги однолітків.
Діти беруть «чарівний ліхтарик», йдуть назустріч один одному, доторкаються до плеча і запитують: «Чим я можу тобі допомогти? Що для тебе зробити?» Відповіді можуть бути ситуативні: «посміхнися», «танцюй», « заспівай» або перспективними - тоді діти домовляються про місце, часу «Створення дива» (побудувати будинок разом, помалювати)
6. Релаксація. Відкрий в собі сонце
(вправу можна проводити лежачи на килимі або запропонувати дітям прийняти зручну розслаблену позу).
Психолог тихим спокійним голосом каже: «У природи є сонце. Воно світить і всіх любить і гріє. Давайте створимо сонце в собі. Закрийте очі, уявіть у своєму серці маленьку зірочку. Подумки спрямовуємо до неї промінчик, який несе любов. Ми відчуваємо, як зірочка збільшилася. Направляємо промінчик з добром, зірочка стала ще більше. Я направляю до зірочці промінчики, які несуть здоров'я, радість, тепло, світло, ніжність, ласку. Тепер зірочка стає великою, як сонце. Воно несе тепло всім, всім, всім (руки в сторони)».
7. Ритуал закінчення заняття «Попрощаємося по різному» 
Кожна наша зустріч буде закінчуватися в колі, будемо обговорювати нашу зустріч, кому що сподобалося, що б він хотів повторити, змінити. (для обговорення можна використовувати м'яку іграшку, м'ячик і т.д.), коли всі висловляться ми з вами з вами попрощаємося по-різному можна долонями, ліктями, колінами, спинами і т.д. Можна пропонувати дітям вибирати одного з них, хто придумує з них як прощатися після заняття..

  

Погода у Хмелові

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Пошук
Форма входу
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz